2011. február 20., vasárnap

kötögetések 2. Tigris új ruhája


Egy szép februári napon, Mici lányom vigasztalhatatlan sírásba kezdett.
Folyt a könnye, mint a zápor. A sétáló utca közepén keservesen zokogott. Próbáltam kiszedni belőle mi a baja, miért sír ennyire. De csak jobban rákezdett. Nagy nehezen némi gumicukorka hatására sírva, levegő után kapkodva mondta: De anya, fázik a Tigris! 
Nem tudtam sírjak, nevessek vagy bután bámuljak rá. Összepuszilgattam és megígértem neki, hogy teszünk róla hogy többé ne fagyoskodjon Kistigris. 
Otthon aztán előkerült egy sárga kiskabát, amit a csehszlovák gumibabának kötöttem, egy doboz gomb, fonalak, tűk, cérnák. Az eredmény pedig ez lett.
A gombok külön figyelmet érdemelnek, Mici választotta őket!

4 megjegyzés:

  1. nagyon jó lett és télleg titi azóta nem fázik már!

    VálaszTörlés
  2. Szia! Nagyon helyes ez a blog...és olyan szép az a mellény, amit abból a sárga bolyhos fonalból kötöttél, amit tőlem kaptál...és csucsszuperek a kötött kaják meg sütik...árulhatnád őket!!!
    Anna

    VálaszTörlés
  3. :DD örülök, hogy tetszik! és milyen finom meleg lett! sajna lassan kinövi a nőci, nem baj majd Flo is hordja.

    VálaszTörlés
  4. Szia Zsuzsi!

    Mivel más elérhetőséged nem találtam itt köszönöm meg a hozzászólásodat.
    Sokat gyötrődöm a dolgon azóta is.. viszont pár asszony és lány lelkesen hímezgeti az első ilyen kis mintát és a könyvjelzőt is kihímezték. Tisztában vagyok vele, hogy ez nem népművészet, gondolom ők is- és nem is ez a célom .Viszont mégiscsak merítés abból a mintakészletből, amit ránk hagytak nagyanyáink. De mivel ezek ahogy nézegetem mind végtelen sorminták és manapság a keresztszemezők ilyeneket egyáltalán nem vagy csak nagyon ritkán hímeznek, akkor nézegessük csak a könyvekben és hímezzük csak a divatos külföldi mintákat? nem látom be miért ne jelenhetnének meg a régi mintáink kis részletei a manapság szívesen hímzett apróságokon. Lehet hozzáállni így is, másképp is tudom.
    A blogon nem is teszem közzé az ilyen mintákat - én magam meg azt hímzek, amit akarok - viszont akiknek meg tetszik, azokkal megosztom.Mindez egyelőre kísérlet...
    Na, hosszú lettem én is :))

    A tigris ruhája nagyon aranyos lett :)), én sajnos ilyen szinten nem tudok kötni , de tetszenek a kötött holmik.
    Szia:
    Manka

    Ja, és azt hiszem igazán jogos annak lenne a kritikája ezzel kapcsolatban, aki a blogjában felvonultatja a régi , hagyományosan hímzett és szőtt párnavégek , abroszok és lepedők tömkelegét ...

    VálaszTörlés