2011. július 5., kedd

fokföldi ibolyák V. fejezet - első virágok

Hihetetlen de eljutottam odáig, hogy az ibolyáim nyílni kezdtek.
Eddig két fajta nyílt ki. A Golden Autum és a Candlelight Delight.
Golden Autum

Az utóbbiról kiderült, hogy nem is az ami! Nagyon örültem, amikor felfedeztem a bimbóját. Vártam. Az meg csak nőt, nőt. Ki is virágzott nemrég. Nagy meglepetésemre nem fehér! Én fehéret vártam. Erre szépséges halovány kék lett! A neve sem az, aminek én tudtam. Sky Diver névre hallgat. Habos, fodros, kék foltos.

Sky Diver

Kis csapatom kiegészült 5 új levélkével is. Éppen gyökeresednek a megfelelő helyen. Sőt már aprócska gyökérkék is látszanak itt ott. Ők pedig név szerint: Gouboi Tuman, Amur (ő szegény elég vacakul van remélem megmarad), és Tomorrow's Pink Ice.
Ez utóbbi és összes kis tesója, gyermeke, rokona és ismerőse egy ibolyanépszerűsítő akció keretében ajándékozásra kerül. Nem mintha eddig, nem ez lett volna a sorsuk.

4 megjegyzés:

  1. Ha esetleg véletlenül szétültetem a kiöntözés utáni fajtamentési akcióban meggyökeresedett, kilevelesedett Phobos (sötétlila alapon rózsaszín pöttyös) sarjacskáimat, utaztassak egyet neked? (Nálam túlélte az anyatő is, és a 4 ledugott levélke is...)

    Az Amurnak szurkolok. Túl szép ahhoz, hogy kipurcanjon. :D Nálam sajna létszámstop van fokföldiből, már egy hangya sem fér az ablakpárkányra... pedig annyi szép ibolyácska van a földön s égen. :D

    VálaszTörlés
  2. ha kikel a jatropa abból meg én származtatok párat nektek! mint megtudtam olyan nincs még!

    az ibolyákat egyszer cseréltem. vizigazra. azóta nagy tétélben cserealapnak tartom őket, és édesanyámnak aki örömében röpül mert nála bezzeg mind virágzik!
    de ha nem találsz máshol helyet neki jöhet szívesen látom! :D

    az amur száráról lemetszettem a rothadó részt, és ledugtam a yukkám mellé a földbe! elég bizarul hangzik, de a yukka remek pótanyu! sok sok virágot gyökereztetett meg és magot keltett ki! eddig tapi alapján nincs baja a levélnek, sőt valószínűleg gyökeres már. :D
    szegények most száműzve vannak, mert amig varrok nincs az asztalon több hely. így Fócim gyapálja is őket rendesen. látszik a sky-on hogy félzsódéros! :D Brekkencs metszeni tanul rajta! :D

    VálaszTörlés
  3. :D Ismerős helyzet. Gergő tegnap megszagolt egy büdöskét... Gyökerestül felemelte, megpróbáltam ugyan visszaültetni, de ma az öntözésnél igencsak viharvert volt szegény.
    A kertészkedést pedig nem lehet elég korán kezdeni! :D

    Ha ismét hűvösebb lesz az idő, küldök a Phobosból. Szép lesz, csak én bénázom el mindig (illetve mindig kilocsolódik, lehet, hogy érzékenyebb a vízre, mint a többiek).

    Ez a Jatropha milyen ki helyes! Örömmel szorítok neki helyet! Gábor meg egyenest röpköd majd a boldogságtól. :D

    VálaszTörlés
  4. az a Phobos nem semmi kis gazocska!!! anyumnak majd gyökereztetek belőle! úgy fog örülni! :D

    a Jatropa az egyik legrégebbi vágyam! a kis elég helytelen jelző. nagy dög lesz egyszer! :D csudaszép kopasz tuskó! pár levéllel és vörös virágokkal! ugy középiskola óta szeretnék! még csak ma rendeltem meg a magokat és remélem kikelnek!

    VálaszTörlés