2011. szeptember 21., szerda

zöldséges kiflikék

Egy csomó zöldség hányódik itt mindenfelé. Igyekszem kihasználni még az őszt, amikor bőséggel lehet elég jó áron, finom, friss zöldséget venni.
Szóval ez a legfőbb oka annak, hogy nekiláttam ennek a sütinek. 
A recept nem túl bonyolult, 2 nagyobbacska krumpli, kb. ugyanakkora darab sütőtök, 1 kisebb (25-29cm hosszú), fiatal cukkini, 2 db paradicsom, és aki a húst is bírja mehet bele reszelt szalámi, parizer vagy sonka, ami van otthon. Ezeket megpirítottam, főztem, dinszteltem. 
Majd egy nagy tálban összekevertem 1 tojással, 10dkg TK -, 15dkg rétes-, és 25 dkg finomliszttel, 2,5dkg élesztővel- amit kb. 1 dl tejjel megfuttattam-, sóval és annyi vízzel amitől kellemes, könnyen gyúrható tészta lesz. 
Hagytam kelni, majd átgyúrtam. Olyan maréknyi gombócokat formáztam és azokat is hagytam kelni úgy 5-10 percet. Egyenként vékonyra nyújtottam és feltekertem mint a kiflit. 
Kissé megsültek, ugyan nem szenes, csak majdnem kokszos.
A lényeg, hogy ízlett mindenkinek.
Azért vagy 3 órát elvacakoltam a kiflikékkel.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése