2012. február 13., hétfő

Cicajelmez készítés, lépésenként.


Micim cica szeretne lenni farsangon. Hiába mondtam neki, hogy lehet tündérke, mint Csingiling, lehet hercegkisasszony vagy akármi. Nem, ő cica lesz! Még hozzá fehér! Sokáig gondolkoztam milyen is legyen a kisasszony. Mire kiötöltem a ruhácskáját. 
Rojtos, cafrangos, szalagos. Nem kellett hozzá más, mint egy kötényruha, egy férfi póló,  egy hajpánt, hajgumik, némi maradék fonal és pólóanyag, valamint szalagok. 

Vettem egy színben passzoló kötényruhát. Szerencsém volt, mert egy bolyhos, zsebes darabot sikerült találnom. Még éppen jó Micire. Egy fehér pólót úgy 2 cm széles csíkokra hasogattam, és megnyújtottam, hogy bepöndörödjenek.

Némi fonallal körbe varrtam a ruha alját.
Ide hurkoltam bele a csíkokat, amiket nagyjából egyforma darabokra vágtam.
Ugyanezt tettem a zsebeinél is.


Lemértem a csukló és a boka bőségét, és arra két - két csövet varrtam, kesztyűnek illetve lábtyűnek. Ezeket is körbevarrtam, és ráhurkoltam a csík-kukacokat.

A maradék anyagból szabtam egy faroknak valót is. Ezt is összevarrtam úgy, hogy a vége felé egy szalagot is hozzáfogtam. Majd a végét egy madzaggal egyszerűen összehúztam, és kitömtem egy rossz párna tömőanyagával. Készítettem egy nagy masnit, amit a farok szalagjára erősítettem, és az egészet a ruhára varrtam.

Kötöttem két fület. Kicsit macerásra sikerült, lehet egyszerűbb lett volna, ha csak varrok egy párat. De nekem nem! Én kötök! Ezeket felvarrtam a hajpántra, ami hasznos ha lyukacsos és elég széles. Így könnyű a lyukakhoz erősíteni a füleket. Még biggyesztettem egy újabb masnit a fülek közé, mert ahogy kedvenc művtöri professzorom mondta: " A masni mindent díszít!". 

Végül a maradék pólócsíkokból 5-6 darabot egyszerűen rákötöztem a  hajgumikra. Majd ha kis copf-csomókat kötök a kisasszony hajából ezek a csíkok remekül fognak ugrálni a feje körül.
A végeredmény ez lett:
Még egy arcfestés megdobja majd a dolgot, és lehet farsangolni.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése